מדריך נדל

הקשר בין שוק ההון לנדלן

בשנים האחרונות השתלב עולם הנדלן באופן מהותי עם שוק ההון, המשפיע ישירות על התשואות והרווחיות בהשקעות נדלן.

מה הקשר בין שוק ההון לנדלן?

הקשר בין שוק ההון לנדלן הוא עתיק יומין ובלתי ניתן להפרדה: זה לא סוד שלמצליחנים האמיתיים בשוק הנדלן ישנה הבנה אמיתית ועמוקה בשוק ההון. יחד עם זאת, שוק ההון הוא עולם מורכב, ובכדי להצטרף לקבוצת המצליחנים, כדאי ללמוד אותו בצורה אשר תבהיר את כללי המשחק בו. כל אחד רוצה לדעת מהי הדרך הנכונה ביותר לרכוש או למכור נכס נדלן, להשתתף ברכישה של קרקע חקלאית לצורך השקעה או להיות חבר בקבוצת רכישה. אולם צריך לזכור כי מערכת השיקולים המלווה קבלת החלטות בתחום הנדלן מבוצעת בעולם בו תשואות הנדלן מושפעות על ידי שוק ההון באופן ישיר. לדוגמא, כאשר הריבית במשק נמוכה, ישנה עלייה בשיעור לוקחי המשכנתאות, כיוון שמשכנתאות במצב כזה יהיו הרבה יותר זולות. דוגמא נוספת, כאשר מתגברות מגמות שליליות בבורסה, השקעות נדלן הופכות להיות אטרקטיביות יותר ועמה החברות העוסקות בנדלן.

השפעה הדדית

באותה המידה שהמתרחש בשוק ההון משפיע על תחום הנדלן, כך קיימת השפעה הפוכה. לדוגמא, עלייה או ירידה בערך נכסי נדלן משפיעה באופן ישיר וכמעט מיידי על הבורסה במדינה בה חלים השינויים, ולעתים גם על בורסות נוספות ברחבי העולם. השפעה משמעותית של נדלן על הבורסה ניתן היה לראות במשבר הסאב- פריים שחל בתחום הנדלן בארצות הברית בשנת 2007-2008 , שגרם למשבר בשוק ההון ולמיתון במדינות רבות ברחבי העולם. מנגד, לצמיחה של חברות העוסקות בנדל”ן ולשינויים דמוגרפיים החלים במדינה ישנה השפעה על מניות של חברות רבות הנסחרות בבורסה.

העתיד של עולם הנדלן כבר כאן

הקשר בין שוק ההון לעולם הנדלן נהיה הדוק מיום ליום וניתן לראות את הזיקה ההדדית ביניהם בשוק הישראלי והבינלאומי. יחד עם זאת השקעות נדלן מחייבות ראייה רחבה והבנה בשוק ההון ובמידה ועוסקים בו בצורה נכונה, נדלן יכול להיות מתגמל מאוד ובעל תשואות נאות ביותר. על מנת להרוויח מהשקעות נדלן על מגוון תחומיו, משקיעים ובעלי נכסים בעולם הנדלן צריכים להשתמש בכל יתרון יחסי שיש להם על פני המתחרים. מבחינת המשקיעים בנד”ן, הידע התיאורטי בשוק ההון הוא חלק בלתי נפרד מהכישורים הנדרשים לצורך השגת עסקאות רווחיות ותשואה משמעותית. העתיד של אלה שיצליחו בעולם הנדלן נובע מיכולת תגובה מהירה בעולם משתנה ודינאמי, ולכן נדרשים כלים ייחודיים בשוק ההון על מנת להתנהל נכון והצליח בעולם זה.

לימודי שוק ההון

לאדם המעוניין לבצע עסקאות נדלן אטרקטיביות ורווחיות מומלץ להרחיב את אופקיו ולהבין מהי המשמעות של צעדים שונים המתרחשים בשוק ההון והשפעתם על השקעות נדלן שונות. הדרך לעשות זאת עוברת דרך לימודי שוק ההון, אשר בהם ניתן לראות הלכה למעשה כיצד עולם הנדלן משפיע על שוק ההון, ולהיפך. לימודי שוק ההון מתפרשים על פני מגוון רחב של נושאים, אשר מחזקים בין היתר את היכולות להשקיע בחכמה בנדלן ומבהירים את המנגנונים המשפיעים על מגמות בשני התחומים. לימודי שוק ההון יכולים להוות נקודת פתיחה מצוינת להשקעות ומסחר מהבית, מהמשרד או מכל מקום אחר בעולם, במסגרת ענף מכניס ורווחי מאוד המאפשר התנהלות בעולם דינאמי ומרתק. את הכלים להשקעות מצליחות ניתן להשיג במגוון קורסים העוסקים בשוק ההון ומעניקים ללומדים בו יכולות ייחודיות ויתרונות משמעותיים על פני מתחרים. לימודים אלה מקנים את היתרונות הדרושים למשקיעי נדלן ולמשקיעים בשוק ההון, אשר בהמשך הדרך מתגלים כצעד משתלם מאוד לעתיד.

רוצים לדעת יותר על אפשרויות הלימוד בשוק ההון?

השלימו בתיבה את פרטיכם ונציגי המכללות הטובות בישראל יחזרו אליכם עם הצעות אטרקטיביות ללימודי שוק ההון, ללא כל התחייבות מצדכם.