מדריך נדל

האם כדאי לקנות דירה להשקעה

אם אתם לקראת ההחלטה של רכישת דירה להשקעה ורוצים לחזק את ביטחונכם במהלך, הגעתם למאמר הנכון.

דירה להשקעה – הסוד הראשון של עולם הנדלן

נביא כאן את היתרונות ברכישת דירה להשקעה ואת המשמעות ארוכת הטווח של מהלך כזה. אולם ראשית, נביט על הנדלן תחת עין אובייקטיבית ונגיע למסקנה חותכת וברורה באמצעות תשובה לטענות הנפוצות ביותר:
טענה ראשונה: המחירים בעולם ובישראל גבוהים היום, עדיף להמתין שירדו.
טענה שנייה: אני מפחד להפסיד את ההשקעה שלי.

על טענות אלה נענה, כמו ישראלים טובים, בשאלות הבאות: מי הגיע למסקנה שהמחירים גבוהים? איך אתה יודע שהם ירדו? איך אתה יודע מתי הם ירדו? ואם וכאשר המחירים ירדו האם תשקיע בנדלן?

נדלן כמנוע צמיחה

נבהיר את התמונה: נדלן מהווה את אחד ממנועי הצמיחה של המשק. שוק הנדלן מושך אחריו עולמות פיננסיים שלמים המתפרנסים מנדלן, כגון בנקים, עורכי דין, המדינה הגובה מיסים, שמאים, מתווכים, קבלני בניין, רואי חשבון, קבלני שיפוצים, מגזרים קמעונאיים לתכולות בית, חברות הובלה ועוד ועוד. התרחשויות רבות קורות במשק העולמי בכלל ובמשק הישראלי בפרט, אולם הקריטריון המשפיע ביותר על הכלכלה הוא מחירי הנדלן. הנדלן הוא הקטר שמושך את כל הכלכלה, ואם הקטר הזה יעצור, מאות אלפי עובדים יפוטרו ויאבדו את עבודתם, והמשק ייכנס למשבר עמוק. אותם מפוטרים יישארו ללא מקור פרנסה, לא יוכלו לעמוד בהחזרי משכנתאות, לא יהיה להם מספיק הון לרכוש נכסי נדלן ואז המשק כולו ייכנס למיתון. לכן כוחות השוק יובילו תמיד לעליית מחירי הנדלן, או לפחות על שמירתם, על מנת לשמור על חוסנה של הכלכלה.
כלומר, המסקנה היא שכל זמן זהו הזמן הטוב ביותר להשקיע בנדלן. חשוב לדעת שהשקעה בנדלן היא אחת ההשקעות הבטוחות ביותר שמבטיחה לנו שקט נפשי וגב פיננסי חזק, לטווח הקצר ובמיוחד לטווח הארוך.

איך זה קורה?

שמירת ערך הקרן

נבין מושג בסיסי שנקרא קרן. קרן היא הסכום הראשוני שאנו משקיעים ברכישת נכס נדלן כלשהוא. השקעה בנדלן הוכיחה את עצמה לאורך עשרות השנים האחרונות כהשקעה בטוחה אשר לא מסכנת את הקרן. כלומר, כמעט ואין סיכוי שהסכום הראשוני שאנו משקיעים ברכישת דירה ילך לטמיון. לדוגמא, אם רכשנו דירה להשקעה ב- 500,000 ₪ (ויש כאלה בישראל בשפע) ערך הדירה על ציר הזמן תמיד יעלה, ולמרות שהיו עליות וירידות בשוק הנדלן הסיכוי שנפסיד את הסכום אותו השקענו הוא אפסי. כמו כן, במידה ורכשנו נכס נדלן מניב, אין כמעט שום משמעות לערך הנכס הנוכחי בעת טלטלות בשוק הנדלן, שכן הוא מעניק לבעליו תזרים מזומנים מידי חודש כהכנסה פסיבית.

מהי הכנסה פסיבית?
אחת הדרכים לגרוף הון מנדלן הוא השקעה בנדלן מניב המייצר הכנסה בטוחה ופסיבית לאורך זמן. נדלן מניב הוא רכישת נכס שמספק הכנסה קבועה, כאשר הדוגמה הידועה ביותר לנדלן מניב היא נכס כגון דירה, מחסן, חנייה (כן, גם חנייה היא נכס מניב) וכדומה וקבלת דמי שכירות חודשיים עליו. נדלן מניב בא לידי ביטוי לרוב בקרב קהל המשקיעים הפרטיים, כלומר הציבור הרחב בעל הון פרטי מקטן ועד גדול, שמחליט להשקיע אותו בכדי להניב רווחים נוספים. ההכנסה הפסיבית נובעת מכך שהכסף בעצם עובד למעננו, במקום שאנו נעבוד עבור הכסף. כלומר, הכנסה נוספת בכל חודש שאינה באה מעבודה, או בעבודה מועטת מאוד. השקעות נדלן חכמות מהוות הכנסה פסיבית, התורמת להעלאת רמת ההכנסה החודשית ומבטיחה את עתידכם ואף את עתיד ילדיכם. ההמלצה הינה על פי רוב להתחיל בנכס ראשון זול יחסית, להשביחו ולמנף אותו הלאה. את הנכס אפשר להשכיר או למכור, וכך להמשיך בהדרגה לרכישת נכסים נוספים. בדרך זו אפשר לייצר הכנסה פסיבית גבוהה מידי חודש, כאשר העבודה האמיתית הינה בעיקר באיתור הנכס. לאחר קניית הדירה תתבצע ההשבחה באמצעות בעלי מקצוע בתחום, כגון אנשי שיפוצים, אינסטלציה, חשמלאים וכו’, כאשר הדירה תושכר לאחר מכן באמצעות מתווכים או אתרי אינטרנט המיועדים לכך.

כיצד השקעות נדלן מספקות הכנסה פסיבית יציבה ולאורך זמן?

השקעות נדלן מושכות אנשי עסקים ומשקיעים רבים בזכות מספר מאפיינים ייחודיים:

  • תזרים מזומנים שוטף המגיע מדמי שכירות אשר מחזירים את הלוואת מימון הנכס, ומספקים הכנסה פסיבית קבועה כמעט ללא מאמץ .
  • גידול ההון העצמי על ידי מכירת הנכס לאחר השבחתו, או בעקבות עליית מחירי הנדלן במשק.
  • יכולת מינוף פיננסי אשר נוצרה בזכות השקעות נדלן עם הון עצמי נמוך, ומימון החלק הנותר באמצעות הלוואות בנקאיות.
  • נכס מוחשי אשר לרוב מגדיל את ערכו עם השנים. הנכס יכול לשמש לכל מטרה, וכערובה עתידית לפנסיה, לביטחון ילדיכם, או לרכישת נכסים נוספים.

מה יש לדעת על מנת ליצור הכנסה פסיבית יציבה מהשקעות נדלן?
על מנת להצליח וליצור הכנסה פסיבית יציבה מהשקעות בתחום הנדלן, ניתן כמובן לאתר נכס בעצמכם על ידי מחקר באזור הרצוי מול התקציב הנמצא בידנו. אפשרות נוספת מומלצת יותר הינה להיעזר במתווכים אשר יוכלו לאתר עבורכם את הנכס על פי האזור המבוקש והתקציב, ויסייעו לכם בתהליך הרכישה. חשיבות המתווך בתהליך איתור הנכס ורכישתו היא עצומה: למתווך יש את המידע הרב ביותר באזור בו אתם מעוניינים לרכוש את הנכס והוא יכול לבצע עבורכם כבר את המשא ומתן הראשוני ולהפחית משמעותית את מחיר הרכישה. בסופו של דבר המחיר אותו תשלמו למתווך עבור עבודתו יהיה שולי לעומת הרווח אותו השגתם מהורדת מחיר הנכס, מיקומו ואיכותו.

השבחת הנכס
מחירי הנדלן הוכיחו את עצמם במדינת ישראל כנתון שרק עולה עם השנים. המשמעות היא שנכסי נדלן בישראל משביחים עם הזמן, כלומר גם אם נרכוש דירה להשקעה כלשהיא ואפילו לא ניצור ממנה נכס מניב, בכל מקרה נרוויח ממנה את עליית ערכה בעשרות אחוזים. דירה להשקעה היא הדרך הבטוחה להגדלת ההון העצמי ויעידו על כך אלפים שעשו את הונם בראש ובראשונה מנדלן, בין באמצעות הון עצמי ובין באמצעות מינוף המאפשר רכישת נכס עם כסף המגיע ממקור חיצוני. בעולם הנדלן רכישת דירה מתבצעת לרוב באמצעות מינוף, כאשר חלק מהכסף מגיע בדרך כלל בצורת משכנתא. בגלל היציבות של שוק הנדלן, בנקים מוכנים לספק מינוף גבוה יחסית לדירות אותן אנו רוכשים. אין עוד אפיק השקעה בו ניתן לרכוש נכס בשווי 1,400,000 ₪ עם הון עצמי בגובה 30% בלבד, חוץ מעולם הנדלן.

רווחיות
בגלל אפשרויות המינוף בעולם הנדלן, ניתן לרכוש דירה להשקעה באופן כזה שהשכירות תעלה על ההחזרים לבנק. לקיחת משכנתא בצורה חכמה יכולה להוזיל את עלות המשכנתא באופן משמעותי כך שההחזרים החודשיים יהיו נמוכים יותר מדמי השכירות והשקעת הנדלן תהיה רווחית. באתר זה תוכלו להגיע למכרז משכנתא ולבחור את ההצעה הטובה ביותר ללקיחת משכנתא אופטימלית. במידה והחלטתם לרכוש דירה להשקעה, דעו כי אתם בדרך הנכונה לעתיד כלכלי בטוח. זו אחת ההחלטות החשובות והנכונות ביותר ותומכים בה טובי המומחים בעולם ההשקעות. רכישה נכונה ומושכלת של דירה להשקעה תניב ללא ספק תשואה גבוהה יותר מכל חיסכון או ביטוח אחרים.

איך מתחילים?

קניית דירה להשקעה או למגורים בארץ היא לא עסק פשוט ובכדי לא לעשות טעויות מומלץ מאוד להסתייע בשירותיהם של מומחים כגון מתווכים, עורכי דין, שמאים, יועצי משכנתאות ומומחים נוספים. כמשקיע נדלן רצוי להתחיל בקטן ולמנף את ההצלחה של הנכס הראשון על מנת לרכוש נכסים נוספים ולהגדיל את ההכנסה הפסיבית שלנו. כלומר, במקום ללכת בכיוון של נכסים שהשווי שלהם הוא מיליון ש”ח ומעלה, מומלץ לבחור בנכס שהמחיר שלו הוא בטווח מחירים של 500,000 ₪ – 400,000 ₪. חשוב גם לזכור שיש הבדל משמעותי בין המחיר הראשוני הנדרש של הנכס לבין המחיר הסופי אותו אפשר לקבל לאחר משא ומתן. כמו כן, באתר מדריך הנדל"ן מובא מידע נדלן אשר בו תוכלו להיעזר על מנת לבצע עסקת נדלן רווחית, כגון:

  • איך לוקחים משכנתא אופטימלית.
  • איך מחשבים ברגע את החיסכון מהמשכנתא שלכם.
  • איך בוחרים את ביטוח המשכנתא הזול ביותר ויחד עם זאת בעל הכיסוי הרחב ביותר.

ועוד נושאים ושירותים בחינם, שיסייעו לכם לבצע את עסקת הנדלן הטובה ביותר עבורכם.