מדריך נדל

שטחים למכירה – הבדיקות הנדרשות

המונח שטחים למכירה מתייחס בדרך כלל לקרקעות חקלאיות, היכולות להיות הזדמנות פז למשקיעים. אולם בכדי שזה יקרה ולא נשים את כספינו על קרן הצבי, יש לבצע מספר בדיקות הכרחיות.

צוות מדריך הנדל"ן ריכז עבורכם את כל הבדיקות החשובות ביותר שעליכם לבצע לפני שתהיו הבעלים של קרקע כזאת.

שטחים למכירה – מה צריך לבדוק לפני הרכישה?

  • זמן המתנה עד למימוש
    אחד הקריטריונים החשובים לפני שניגש לבדוק קרקע מתוך מאגר שטחים למכירה הוא כמה זמן נצטרך להמתין עד למימושה, כלומר הפשרתה ומתן תוקף לבנייה. קריטריון זה בא לידי ביטוי באמצעות בדיקת סטטוס רישום הקרקע. ישנן קרקעות רבות שכבר נמצאות בסטטוס תהליך אישור להסבת ייעוד ממטרות חקלאיות למטרות בנייה, כאשר זהו המצב הטוב ביותר לרכישת קרקע חקלאית. במצב כזה, בו הקרקע כבר נכנסה למסלול האישורים, תמתינו את פרק הזמן הקצר ביותר עד להפשרתה.
  • סטטוס משפטי
    יש לברר היטב את הסטטוס המשפטי של הקרקע בעזרת עורך דין המומחה במקרקעין ולוודא מי הבעלים החוקיים של הקרקע, על מנת לשלול הונאות. כאשר גורמים פרטיים או מוסדיים מפרסמים שטחים למכירה, יש לבדוק האם אלה קרקעות פרטיות הרשומות בטאבו, דבר אשר יקל באופן משמעותי על שינוי הייעוד לבנייה. לעומת זאת, הפשרת קרקע השייכת למנהל מקרקעי ישראל כלל לא רלוונטית עבורנו כיוון שרוב הסיכויים שקרקע כזו תחזור לבעלות המדינה בעת ביצוע שינוי הייעוד.
  • מיקום שטחים למכירה
    חשוב להבין כי קרקעות הן נכס נדלן לכל דבר, ולכן מיקומן הינו קריטי בהחלטתנו. יש לבדוק את קרבת הקרקע לערים ולאזורי מגורים, מונח הנקרא “קרקע צמודת דופן”. בשל גידול אוכלוסיה טבעי והצורך במבני מסחר ומגורים, קרקע צמודת דופן מעלה את סיכויי ההפשרה של הקרקע.
  • אפשרויות מימון
    קריטריון נוסף לרכישת קרקע הוא אפשרויות המימון העומדות לרשותכם. כלל האצבע אומר כי רכישת קרקע חקלאית מומלצת למי שבאפשרותו לממן את הרכישה מכסף נזיל או שביכולתו לגייס את סכום הרכישה בזמן קצר יחסית. יש לשים לב, כי בשנים האחרונות חברות שיווק מציעות שטחים למכירה ומקלות על ציבור הרוכשים באמצעות מימון עד 100% ממחיר הקרקע. זוהי הטבה משמעותית לרוכש, אולם שימו לב לריביות ולתנאי ההחזר, כיוון שייתכן ובמשא ומתן עם מספר בנקים או גופי הלוואה שונים תוכלו ליטול הלוואות בתנאים טובים יותר.
  • בדיקת התוכניות
    כשאנו באים לרכוש שטחים למכירה באזורים המועדפים עלינו, מומלץ לברר במחלקת ההנדסה של היישוב אליו שייכת הקרקע איזו תוכנית הינה בתוקף לגביה ומהי המגמה התכנונית לגבי האזור כולו. כמו כן, יש לבדוק את התוכנית המחוזית והארצית ולהוציא העתק נסח רישום מלשכת רישום המקרקעין, המעיד על הקרקע שלא חלות עליה מגבלות בעייתיות כגון עיקולים, שיעבודים, הערת אזהרה בגין הפקעה, הגבלות אתר עתיקות, גן לאומי או שמורת טבע. תשובות לשאלות בסיסיות אלה יכולות להביא לתשובה ברורה יותר לגבי כדאיות העסקה.
  • בדיקת שיקולי איכות הסביבה
    שיקול נוסף שהתעורר בשנים האחרונות ודורש בדיקה משפטית, נוגע לאיכות הסביבה. ארגונים ירוקים שונים עוקבים אחר תהליכי הפשרה של קרקעות חקלאיות ברחבי הארץ ומחייבים את רשויות התכנון להתחשב בקריטריונים ירוקים חדשים. אנו ממליצים למשקיע המעוניין לרכוש קרקע חקלאית לוודא מבחינה משפטית כי הקרקע עומדת בתנאי הארגונים הללו.
  • בדיקות שמאי
    בדיקות נוספות ניתן לערוך, אם כי לא חובה, באמצעות שמאי מקרקעין. לעתים ניתן להיעזר בדו”ח שמאי המסופק על ידי חברת שיווק שטחים למכירה. דו”ח השמאי לקרקעות חקלאיות חייב לעמוד בתקן 22 המתייחס לשני מצבים: מצב ראשון המתבסס על ייעוד הקרקע במועד כתיבת הדו”ח, ומצב שני הנקרא “שומה מבוססת הנחה”, המבוססת על ההנחה כי בעתיד תאושר תכנית בנייה על הקרקע. השמאי בודק לעומק את נתוני הקרקע החקלאית ומפיק דו”ח המכיל את תיאור הסביבה והמרקם בה היא ממוקמת, סקירת היישובים הנמצאים בסמיכות לה, נתונים דמוגרפיים, סקירה חברתית, היבטים כלכליים ועוד. כמו כן הדו”ח מכיל את מצב הזכויות המשפטיות של הקרקע, כולל נסח רישום מלשכת רישום המקרקעין. בדו”ח מופיע גם המצב התכנוני הנוכחי עבור הקרקע והצפי לשינויים עתידיים, כמו גם רמות המחירים של נכסי נדלן באזור בו ממוקמת הקרקע. מסקנת הדו”ח הינה הערכת מחירה הסופי של הקרקע בתום תהליך ההפשרה, כך שהרוכש הפוטנציאלי יכול לבחון את כדאיות ההשקעה ברכישת הקרקע.

איך רוכשים קרקע חקלאית להשקעה

רכישת קרקע חקלאית הינה מהלך כלכלי שיכול להניב תשואה עצומה, אולם בכדי לממש מהלך זה יש לבחון מספר קרקעות על פי הקריטריונים שלמדנו ולבחור את הקרקע המתאימה לנו ביותר מבחינת תקציב ומיקום. חלק מהשירות של אתר מדריך הנדל"ן הוא לאפשר לכם גישה למאגר הקרקעות האטרקטיביות ביותר בישראל.

מהם השלבים ברכישת קרקע חקלאית?

אתר מדריך הנדל"ן מביא לפניכם את השיטה הטובה ביותר לרכישת קרקע חקלאית להשקעה.

איך זה עובד?

  1. מלאו את פרטיכם בתיבה המופיעה מטה.
  2. חברות שיווק הקרקעות החקלאיות הטובות בישראל יחזרו אליכם עם מידע אודות הקרקעות האטרקטיביות ביותר להשקעה לפני הפשרה.
  3. קבלו הצעות מחיר והשוו את ההצעות שקיבלתם, ללא כל התחייבות מצדכם.

מה תרוויחו מהזנת פרטיכם?

  • קרקעות קרקעיות הן אחת ההשקעות הטובות בישראל, לאור העובדה שמדינת ישראל מתמרצת יזמים להגביר את קצב הבנייה על מנת לספק את הביקוש לדירות מגורים ולמבני מסחר.
  • זה הזמן לרכוש קרקע חקלאית במחירים נמוכים אשר ערכם יזנק במאות אחוזים במועד ההפשרה.
  • אלפי לקוחות כבר איתרו בעזרת שירות חינמי זה קרקעות חקלאיות שכבר הופשרו או נמצאים בתהליכי הפשרה מתקדמים.
  • פרטי ההתקשרות שלך נשמרים במערכת ונשלחים אך ורק לחברות הרלוונטיות.
  • שירות קבלת המידע מהחברות הינה בחינם לחלוטין וללא כל התחייבות מצדכם.
  • אנו נמצאים בעידן בו ניתן לנצל את האינטרנט על מנת לאתר ההשקעות האטרקטיביות ביותר, כדאי מאוד לנצל זאת.
  • אנו ממליצים לרכוש קרקע חקלאית אך ורק מחברות אמינות, כגון אלה שצוות מדריך הנדל"ן בדק, עובדה המקטינה למינימום את הסיכוי להונאות.
  • באמצעות מילוי פרטיכם בתיבה המופיעה כאן תקבלו גישה להצעות האטרקטיביות ביותר לקרקעות לפני הפשרה, מהחברות המובילות והוותיקות בישראל.
  • לאחר קבלת הפרטים מהחברות תוכלו לבחור את הקרקע המתאימה ביותר עבורכם.