מדריך נדל

ריבית משכנתא היום

משכנתא היא הלוואה בהיקף גבוה ותקופת ההחזר שלה נפרשת לאורך עשרות שנים, לעיתים גם עד שלושים שנה. תשלומי ההחזר החודשי מחושבים בהתאם לפרמטרים כגון תמהיל מסלולי ההלוואה, סכום ההלוואה וריבית המשכנתא בכל מסלול.

ריבית משכנתא היום והקשר להחזרים החודשיים

ריבית זו יכולה להשתנות מעת לעת, למשל בעקבות עלייה או ירידה של מדד המחירים לצרכן, ועל פי השינויים הנקבעים על ידי בנק ישראל. בכדי לקבל תמונה עדכנית על גובה ההחזר החודשי, יש לדעת מהי ריבית משכנתא היום, בהתאם לנתוני בנק ישראל ומרווחי הריבית הנהוגים בבנקים השונים. נראה לכם מסובך? לא כמו שזה נשמע. בגלל זה אנחנו כאן, להסביר ולפשט את הנושא.

טבלת ריבית משכנתא היום

כאשר אתם ניגשים לבנק לקחת משכנתא, כדאי לדעת מהו טווח הריביות בהן כדאי ליטול את ההלוואה. טווח הריביות נחוץ בעת שלב המשא ומתן עם הבנקים השונים על גובה הריבית. על מנת להקל עליכם את המשימה, צוות מדריך הנדל"ן בנה עבורכם טבלה המציגה את טווח הריביות המומלץ לכל מסלול. כיוון שטווח הריביות בו קובעים הבנקים את מחיר המשכנתאות המסופקות לציבור נגזר מריבית הפריים הנקבעת על ידי בנק ישראל בתוספת מרווח מסוים, בנינו טבלה המשקללת את ריבית הפריים ואת המרווחים הממוצעים הנהוגים בבנקים.

להלן טבלת הריביות המומלצות למשכנתאות בישראל:

מסלול הריבית טווח הריבית המומלץ ביחס לריבית הפריים
קבועה לא צמודה הוספה של בין 1.56% ל- 2.62% על ריבית הפריים
פריים הפחתה של בין 0.64% ל- 0.88% מריבית הפריים
קבועה צמודה הוספה של בין 0.31% ל- 2.12% על ריבית הפריים
משתנה כל 5 שנים צמודה למדד הוספה של בין 0.41% ל- 0.66% על ריבית הפריים
משתנה כל 5 שנים לא צמודה למדד הוספה של בין 1.33% ל- 1.66% על ריבית הפריים

 

לדוגמא, להלן טבלת ריביות המשכנתא המומלצות כאשר ריבית הפריים היא 1.6%:

מסלול הריבית טווח הריבית המומלץ כאשר ריבית הפריים היא 1.6%
קבועה לא צמודה 4.22% – 3.16%
פריים 0.96% – 0.72%
קבועה צמודה 3.72% – 1.91%
משתנה כל 5 שנים צמודה למדד 2.11%-2.26%
משתנה כל 5 שנים לא צמודה למדד 3.26% – 2.93%

 

חשוב לזכור כי ריבית המשכנתא משתנה בהתאם לתקופת ההחזר. לדוגמא, משכנתא לתקופה של עשר שנים תהיה בעלת ריבית נמוכה יותר מאשר משכנתא למשך שלושים שנה. בכל מקרה מדובר עדיין על תקופה עם ריביות נמוכות במיוחד, ובמידה ובוחרים בתמהיל משכנתא המשלב מספר מסלולים, ניתן להגיע למשכנתא אופטימלית המקטינה סיכונים ומפחיתה את תשלומי ההחזר החודשיים.

חשוב לבדוק את ריבית המשכנתא, כי לא כדאי ללכת על ביצים. מדריך הנדל"ן

השפעת הריבית על המשכנתא שלנו

הריבית על המשכנתאות שאנו לוקחים היא אחד הפרמטרים החשובים כאשר אנו מתלבטים בין האפשרויות השונות שהבנקים מציעים לנו. יחד עם זאת, צריך לזכור שריבית נמוכה כיום לא בהכרח תישאר כזאת גם בשנים הבאות. כאשר אנו לוקחים משכנתא למשך שנים כה רבות, חשוב לדעת איך להתאים את תמהיל מסלולי ההלוואה לפרופיל הכלכלי שלנו.

ממה בנויה ריבית משכנתא היום?

כדי להבין ממה מורכבת ריבית משכנתא היום, חשוב להסתכל על מצב המשק בכללותו. כאשר בנק ישראל מוריד את גובה הריבית במשק, הוא מושך למטה את גובה הריביות שמציעים הבנקים על הלוואות מסוגים שונים. לכן, כאשר הפעילות הכלכלית במשק נמצאת במצב האטה, הבנקים נוטים להוריד את גובה הריבית בכדי להפחית מחיר עלות האשראי לעסקים, וכך לאפשר להם לעבור בהצלחה את תקופת ההאטה.
כמו כן, הורדת הריבית במשק משפיעה באופן ישיר על גובה ריבית המשכנתא הנלקחת במסלול הפריים, שהוא הלוואה לא צמודה בריבית משתנה, ומביאה להפחתה בגובה ההחזרים החודשיים. ריבית הפריים היא בעצם הריבית בה משתמשים הבנקים לצורך תמחור הלוואות ופיקדונות, והיא מחושבת על פי הריבית הנהוגה במשק בתוספת מרווח בגובה 1.5%. כאשר ישנה הפחתת ריבית במשק, המשמעות היא שבעלי המשכנתאות ישלמו לבנק פחות כסף מדי חודש, החל מעשרות בודדות של שקלים ועד למאות שקלים, תלוי כמובן בהיקף המשכנתא.

מהי הבחירה הנכונה

נתון ריבית משכנתא היום מאפשר לכם לבחור מבין מסלולי הלוואה רבים שבעבר היו אטרקטיביים פחות בגלל הריבית הגבוהה שהיתה נהוגה אז במשק והאינפלציה הגבוהה. כיום ישנה אפשרות לבחור מבין מסלולים רבים, בדומה לבחירת כל מוצר בשוק החופשי. אתר מדריך הנדל"ן יסייע לכם בבחירת תמהיל מסלולי המשכנתא הנכונים לצורך חיסכון משמעותי של כסף רב ותוך התחשבות בריבית המשכנתא הנהוגה כיום במשק. כל מה שנותר לכם לעשות הוא להשאיר כאן את הפרטים שלכם ויועץ יחזור אליכם בהקדם האפשרי, ללא כל התחייבות מצדכם.