מדריך נדל

קניית דירה להשקעה עם שותף

אתה רוצה לקנות דירה להשקעה, אולם אין לך את ההון ההתחלתי לרכישתה. מה אפשר לעשות?

קניית דירה להשקעה עם שותף – יתרונות וחסרונות

קניית דירה להשקעה עם שותף היא אחת הפתרונות הטובים. צוות מדריך הנדל"ן מרחיב כאן את היריעה בנושא.

רכישה יעילה

הפתרון המוצע למצב של חוסר הון התחלתי לקראת קניית דירה להשקעה, היא רכישה עם שותף. קניית דירה להשקעה עם שותף כוללת מספר רב של יתרונות, מעבר ליכולת הכספית המוגדלת גרידא. הפעילות עם שותף יוצרת יכולת ניתוח ומחשבה איכותיים יותר, כמו גם האפשרות לחלק את המטלות לביצוע הרכישה. פעילות כזו יוצרת התמקדות איכותית של כל אחד מהשותפים בכל שלבי ההשקעה כגון בחינת אזורי יעד להשקעה, חיפוש ואיתור נכסים פוטנציאלים, פגישות עם מתווכים ועוד. קניית דירה להשקעה עם שותף מאפשרת ניצול יתרונות של כל צד הן בשלב הראשוני של איתור הנכס והן לאורך כל התהליך לאחר מכן. אחד השותפים יכול לשמש כאיש הכספים של השותפות ולהתעסק במשכנתא, בחשבון הבנק ובגביית דמי השכירות, בעוד השותף השני יכול לשמש כאיש התפעול של הנכס ולטפל בתקלות ותחזוקת הנכס.

רכישת שני נכסים

חשוב לשים לב, כי במידה ויש ברשותכם הון עצמי מספיק לרכישת נכס אחד, יתכן כי אפילו במקרה זה כדאי לשקול קניית שני נכסים עם שותף, כאשר כל אחד יחזיק בשני חצאי נכסים. במקרה זה הערך המוסף המתקבל יהיה פיזור ההשקעה לשני נכסים, אפילו בשני אזורי השקעה.

חסרונות השקעה עם שותפים

לעומת זאת, קיימים מספר חסרונות להשקעה עם שותפים אותם יש לקחת בחשבון. חסרון ראשון הוא הנושא הכספי. קניית דירה עם שותף היא ביצוע עסקה בהיקף כספי גבוה עם אדם אחר על כל המשתמע מכך ולכן מומלץ לבצע זאת עם אדם שאתם מכירים תוך ווידוא מלא שמטרות ההשקעה שלכם זהות. מומלץ להעלות את המטרות המשותפות של ההשקעה על הנייר ולחתום עליו כהסכם לכל דבר. נושאים שחשוב להעלות על הכתב הינם טווח זמן ההשקעה (השקעה לטווח ארוך או לטווח קצר), מכירת הנכס בעתיד על בסיס כדאיות מעל אחוז רווח מסוים ועוד.

לגשת לביצוע

אם שקלנו את היתרונות והחסרונות והחלטנו בסופו של דבר לרכוש נכס עם שותף, כל מה שנותר הוא לגשת לביצוע. רישום הבעלות בטאבו יתבצע על פי החלק היחסי של כל אחד, גם אם החלקים אינם שווים, והלוואת המשכנתא תילקח במשותף, כאשר שני הצדדים ערבים זה לזה. מומלץ לפתוח חשבון בנק ייעודי בו מוטבים השותפים לעסקה, תוך הקניית זכויות חתימה לכל צד, אליו יופקדו התקבולים מכספי השכירות וממנו ישולמו כל התשלומים, כגון משכנתא והוצאות שונות.

לסיכום, קניית דירה להשקעה עם שותף אינה מתאימה לכל משקיע, אולם היא מספקת פתרון בשלבים הראשונים של יזם בתחום הנדלן וסוללת את הדרך לאלו המעוניינים להתחיל בביצוע השקעות אך עדיין חסרים את ההון העצמי. שותפות כזו טומנת בחובה יתרונות רבים אך גם חסרונות אותם יש לשקלל יחדיו ולקבל החלטה.