מדריך נדל

משכנתא ללא הון עצמי

מחירי הדירות בשוק הישראלי ממשיכים לעלות, וכפועל יוצא מכך שוק המשכנתאות הממשיך לעניין מאד את ציבור הרוכשים.

משכנתא ללא הון עצמי – חלום או מציאות?

מחירי הדירות בשוק הישראלי ממשיכים לעלות, וכפועל יוצא מכך שוק המשכנתאות הממשיך לעניין מאד את ציבור הרוכשים. בפרט בימים אלה, משכנתא ללא הון עצמי מעניינת ציבור גדול של זוגות המעוניינים לרכוש קורת גג ולא להסתפק בשכירת דירה. צוות מדריך הנדל"ן ממשיך לספק לקוראיו את כל המידע שיש ביכולתו על מנת לסייע ולתת כלים אמינים שיעזרו לכם לבחור את המשכנתא המתאימה.

זוג בתחילת דרכו ללא הון עצמי מינימלי

ניקח לדוגמא זוג נשוי אקדמאים, העובדים בעבודות מסודרות ומשתכרים יחד כ- 19 אלף ₪ בחודש נטו. ההוצאה עבור השכירות שלהם הינה כ-4,500 ₪ בחודש והם גם מצליחים לחסוך מספר אלפי שקלים בודדים מידי חודש. נניח שהזוג הנחמד מעוניין לרכוש דירה במחיר של 1,300,000 ₪, ואפילו יש ברשותם כרגע חיסכון של כ- 150,000 ₪. אולם, עדיין אין בידם ההון העצמי הראשוני הנדרש לקבלת משכנתא עבור דירה. מדוע? כיוון שבמידה וזוהי דירתם הראשונה, הבנק יוכל לתת משכנתא בגובה מירבי של 70% מערך הדירה, כלומר 910,000 ₪. מכאן, שהזוג יצטרך להוכיח לבנק הון עצמי בגובה 390,000 ₪. אם לזוג שלנו יש 150,000 ₪ חיסכון, הוא צריך לגייס 240,000 ₪ נוספים. מאין תגיע הישועה? ובכן, תתפלאו, אבל הישועה נמצאת ממש מעבר לפינה.

אז כיצד מגיעים לדירה כמעט בלי הון עצמי?

ישנן מספר אפשרויות לקחת משכנתא ללא הון עצמי מהבנק, וזה לא עקרוני כרגע אם יש לכם 150,000 ₪ חיסכון או אין לכם חסכונות בכלל.
את ההון העצמי הראשוני תוכלו לגייס דרך מספר ערוצים:

  1. משכנתא על חשבון דירת ההורים – כלומר, משכון דירת ההורים תמורת משכנתא מהבנק. נניח שדירת הוריכם שווה 1,000,000 ₪, תוכלו לקבל מימון מהבנק בגובה50% מערכה, הווה אומר 500,000 ₪. כמובן שהבנק מצידו יבצע את כל הבדיקות הנדרשות על ההורים, מצב הדירה, יכולת ההחזר של הלווים ונתונים נוספים, אבל במידה וההורים מאשרים את המהלך, ישנו סיכוי לא רע שתקבלו את המימון המיוחל. במקרה של הזוג שלנו, הם אפילו לא צריכים למשכן 50% מערך דירת הוריהם, אלא רק חלק ממנה כך שישלים את ההון העצמי הנדרש.
  2. קרנות השתלמות וקופות גמל – בדקו במקומות העבודה שלכם מתי החסכונות שלכם בדמות קרנות השתלמות וקופות גמל צריכים להשתחרר. סיכוי טוב שיש שם כמה עשרות אלפי שקלים, ולשני בני זוג יכול להגיע אף למאות אלפי שקלים.
  3. הלוואת בלון או הלוואת גישור על בסיס קרן השתלמות שתשתחרר במועד מאוחר יותר.
  4. רוקנו את כל החסכונות שצברתם אי פעם, שאלו את הוריכם אם חסכו לכם מילדות כל מני סוגי חסכונות נשכחים. זכרו כי כל שקל חשוב ומשרת את מטרת רכישת הדירה.

משכנתא ללא הון עצמי, אכן חלון הזדמנויות אולם שימו לב לסיכונים

משכנתא ללא הון עצמי – ממה חשוב להיזהר?

נציין, כי רכישת דירה עם משכנתא ללא הון עצמי כלל, כלומר 100% מימון בנקאי, אינה מומלצת באופן כללי, כיוון שהיא מסוכנת מאוד עבור בעלי החוב עקב החזרים חודשיים גבוהים מידי. במצב זה היינו ממליצים לנסות ולחפש אפשרויות אחרות, כגון התפשרות על דירה במחיר נמוך יותר, קבלת עזרה כספית מההורים או מעבר לדירה בזמן מאוחר יותר לאחר שתחסכו קצת יותר כסף.
זוג שבכל זאת מעוניין לרכוש דירה ב- 100% מימון צריך להיות מוכן לחיים המנוהלים בדיוק רב ובעלי עבודות קבועות ויציבות. כמו כן נציין, כי אתם לא חייבים לגור בדירה שרכשתם אלא באפשרותכם להשכיר אותה ולגור בעצמכם בשכירות זולה יותר, וכך להרוויח את ההפרש.

אז כיצד מתקדמים לדירה?

באמצעות אתר מדריך הנדל"ן תוכלו לפנות ליועצי משכנתא המוכנים לענות על כל שאלה נוספת בנוגע לרכישת דירה באמצעות משכנתא ללא הון עצמי. כל זאת ללא שום התחייבות או עלות כלשהיא מצדכם. השאר את פרטי ההתקשרות עמך בטופס המופיע כאן ואנו נדאג שנציגי משכנתא פרטיים יחזרו אליך במהירות האפשרית.