מדריך נדל

משכנתא לכל מטרה

עברו רובנו, כאשר אנו שומעים את המילה משכנתא, אנו מקשרים אותה באופן טבעי למימון לצורך רכישת דירת יד שנייה או דירה חדשה מקבלן.

מהי משכנתא לכל מטרה?

כדאי מאוד לדעת כי משכנתא יכולה לשמש למטרות אחרות השונות מדיור, וזו היא בעצם משכנתא לכל מטרה. משכנתא מסוג זה מתאימה דווקא לאלו שכבר יש להם נכס נדלן כמו בית פרטי או דירת מגורים, ומוכנים לשעבד או למשכן אותו כביטחון להשבת ההלוואה לבנק.

למי מתאימה משכנתא המיועדת לכל מטרה?

משכנתא לכל מטרה היא הלוואה הנושאת ריבית נמוכה יחסית למסלולי הלוואה אחרים, וכאן טמון יתרונה המשמעותי ביותר. הלוואה זו מיועדת בעצם לכל מי שנזקק לסכום כספי גבוה, למטרות שונות מלבד דיור. לדוגמא, ניתן להגיש בקשה למשכנתא לכל מטרה בכדי לממן שיפוץ מקיף בנכס שברשותכם, הקמת עסק, רכישת נכס נדלן נוסף, החזר חובות ועוד.
יתרון נוסף של משכנתא כזו טמון בכך שהיא אינה משפיעה על מסגרת האשראי הפרטי בבנק ולכן מאפשרת גם לאלה שכבר יש להם משכנתא, לקחת הלוואה לצרכי מימון מטרות שונות בתנאים טובים יותר מהלוואות רגילות המוצעות בשוק.

משכנתא לכל מטרה, גם לצורך שיפוץ דירה. מדריך הנדל"ן

מהם התנאים לקבלת משכנתא לכל מטרה

משכנתא המיועדת לכל מטרה מלבד דיור, מיועדת לבעלי נכס נדלן המוכנים לשעבד אותו תמורת ההלוואה. ניתן להגיש בקשה למשכנתא לכל מטרה במידה וסיימתם לשלם את המשכנתא הנוכחית שלכם או במידה ונותרה לכם יתרת חוב קטנה יחסית עד לפירעון המלא של ההלוואה. ברוב המקרים, בנק יאשר משכנתא לכל מטרה עד לתקרה של 50% מערך הנכס שברשותכם. לדוגמה, אם אתם מחזיקים בדירת מגורים בשווי מיליון ₪, תוכלו לקבל עד 500,000 ₪ הלוואה. במידה וכבר קיימת הלוואה או משכנתא על הנכס ניתן לקבל משכנתא לכל מטרה לפי חישוב ההפרש שבין מחצית מערך הנכס ליתרת המשכנתא שטרם שולמה. לדוגמא, אם ברשותכם דירה בשווי מיליון ₪ ועבורה נותרה משכנתא בגובה 300,000 ₪, תוכלו לקבל באמצעותה משכנתא בגובה 50% משווי הדירה בניכוי המשכנתא הנוכחית. כלומר בדוגמא זו תוכלו לקבל עד 200,000 ₪ משכנתא לכל מטרה.

היכן ניתן להשיג משכנתא המיועדת לכל מטרה?

במידה וכבר קיימת משכנתא על הנכס שברשותכם, נהוג לקחת משכנתא לכל מטרה מהבנק שנתן לכם את המשכנתא הנוכחית. חשוב לדעת כי בנקים בדרך כלל לא נוטים לאשר בקלות הלוואה כאשר כבר יש לכם משכנתא על הנכס שברשותכם, כיוון שהם חוששים ליכולת הפירעון של הלוואה זו ולא מסתפקים בקבלת משכון מדרגה שנייה על הנכס.
חשוב להדגיש כי הריבית של משכנתא לכל מטרה גבוהה יותר מריבית של משכנתא המיועדת לדיור בשיעור של עד 2%, אולם עדיין נמוכה יותר בהשוואה להלוואות רגילות שמציע הבנק. הסיבה העיקרית לכך היא שהכסף מועבר ישירות לחשבון הבנק הפרטי של הלווה ולא למוכר נכס כלשהוא, ולכן הבנק לוקח סיכון גדול יותר, דבר הבא לידי ביטוי בריבית מעט גבוהה יותר.

אם אתם מעוניינים במשכנתא לכל מטרה, מלאו כאן את פרטיכם ויועץ משכנתא יחזור אליכם טלפונית עם כל הפרטים, ללא עלות וללא כל התחייבות מצדכם.