מדריך נדל

השקעות נדלן בחו”ל

השקעות נדלן בחול הפכו לאטרקטיביות ביותר בשנים האחרונות הודות למחירי נכסים נמוכים.

איך לבצע השקעות נדלן בחו”ל

תשואה גבוהה ושיקולי מס הנוטים לרוב לטובת המשקיע. בשל סיבות אלה הפכו השקעות נדלן בחול בעיקר באירופה ובארה”ב למבוקשות מאוד בקרב ישראלים. נסקור כאן מספר קריטריונים בסיסיים הנדרשים לבדיקה לפני רכישת נכס מעבר לים.

מה צריך לעשות לפני שרוכשים נכס נדלן בחו”ל

בין אם אנחנו רוכשים את הנכס באופן עצמאי או בעזרת חברה המתמחה בתחום השקעות נדלן בחול, רכישת נכס מעבר לים דורשת בדיקה של מספר פרמטרים כגון סקר שוק, בדיקת ההיסטוריה של מחירי הנדלן באזור המבוקש, אפשרויות מימון במדינה בה מעוניינים לרכוש את הנכס ואמצעים לשיווק הנכס במידה ונרצה למכור אותו. כמו כן חשוב לבדוק מספר נכסים לפני בחירת הנכס, להשוות מחירים ולבחון את הביקוש לדיור בין הנכסים באזורים השונים. כמו כן חשוב לקבל נתונים לגבי כל ההוצאות הכרוכות בהשקעה, כגון היטלים של הרשויות המקומיות, אגרות, הוצאות רישום, שכר טרחה לרואה חשבון, עלות שמאי ועורך דין. נציין כאן כי ברוב המקרים קל ובטוח יותר לאתר נכסים בעזרת חברה מקצועית, אולם חשוב לבחור בחברה מומלצת ובעלת ניסיון הפועלת הלכה למעשה באזור ההשקעה המבוקש ותלווה את התהליך לכל אורכו.

שיקולי מס והיבטים משפטיים

גובה המיסוי של נדלן בחול משתנה ממדינה למדינה, לכן בעת תכנון השקעות נדלן בחו”ל יש להתייעץ בעורך דין או רואה חשבון המכיר את חוקי המיסוי באותה מדינה, דבר שיאפשר לנו להניב תשואה מקסימלית מהנכס שרכשנו. תכנון המס צריך להיות מותאם לאופן השימוש בנכס, כגון אם הנכס עומד למכירה או מיועד למגורים. כמו כן, לפני רכישת נכס נדלן בחול יש להבין את ההיבטים המשפטיים של העסקה, לדוגמא יש לבדוק האם כדאי לבצע רכישה ישירה של הנכס ולרשום אותו על שמנו, או האם עדיף לפתוח חברה עבורו. מומלץ גם לבדוק את ההיבט המשפטי במדינת היעד עבור קבוצות השקעה, ובאיזה מבנה שותפות מדובר, למשל שותפות מוגבלת. חשוב לדעת כי ישנה משמעות משפטית שונה עבור נכס בודד או מספר נכסים, לכן אם אתם מתכוונים לרכוש יותר מנכס אחד, בדקו היטב מהו מבנה הבעלות המומלץ במצב כזה, אשר יפחית את היטלי המיסוי למינימום. לבסוף יש לבדוק אם החוקים במדינה בה אנו מעוניינים לרכוש את הנכס נוטים לתמוך בדיירים או בבעל הנכס, לדוגמא מבחינת פינוי דייר בעייתי.