מדריך נדל

האם באמת כדאי לקחת יועץ משכנתא?

יועץ משכנתא עולה כסף ואנו רוצים לדעת האם שווה לנו לשכור את שירותיו. האם באמת כדאי לקחת יועץ משכנתא?

יועץ משכנתא – מדוע אנו צריכים אותו?

יועץ משכנתא עולה כסף ואנו רוצים לדעת האם שווה לנו לשכור את שירותיו. במילים אחרות, האם החיסכון והתועלת שתהיה לנו על ידי יועץ משכנתא תהיה גבוהה יותר מהשכר שאנו משלמים לו. באופן טבעי אנו שואלים: מהו תפקידו של יועץ משכנתא ומדוע אנחנו צריכים אותו? צוות מדריך הנדל"ן עושה סדר.

משכנתא אופטימלית היא הצורך האמיתי

ראשית, אנחנו מניחים שכולכם מבינים עד כמה טעויות בלקיחת משכנתא יכולות להיות בעלות משמעויות כלכליות כבדות משקל על המשך חיינו. זוגות רבים המגיעים לשלב לקיחת המשכנתא מחליטים לעתים להסתמך על הייעוץ שניתן על ידי פקיד המשכנתאות בבנק, וזאת הרי הטעות הגדולה ביותר שניתן לעשות, כיוון שמטרת הבנק היא להרוויח כמה שיותר על חשבוננו! חובה עלינו לדעת כי אסור לנו להסתמך על דברי היועץ הבנקאי, כיוון שהוא משרת את האינטרס של הבנק ולא שלנו. לצורך ההמחשה, בארה”ב יותר מ- 80% מלוקחי המשכנתאות שוכרים את שירותי יועץ משכנתא פרטי, המרכיב עבורם את תמהיל המשכנתא ומשיג להם את הריביות הטובות ביותר, על מנת לבנות משכנתא אופטימלית.
מניסיוננו ולצערנו, ישראלים רבים סוברים שהם כבר מומחים בכל נושא, כולל בניית תמהיל משכנתא, ריביות, מסלולי החזר ועוד. הבעיה אצל “מומחים” אלה הוא שהביטחון העיוור בצדקת דרכם מוביל אותם פעמים רבים לשוקת שבורה ולהפסדים כספיים להם ולמשפחתם. הגרוע הוא, שהם לא יודעים שהם טעו ולא יודעים כיצד לשפר את מצבם. לכן חשוב לנו להעביר את המידע המופיע כאן על מנת שלא תעשו את אותן הטעויות.

אז מיהו יועץ משכנתא?

יועץ משכנתא הוא הוא מומחה אמיתי בבניית משכנתא, אשר היה בעבר פקיד משכנתאות בבנק ומכיר את כל תכסיסי הבנק, ועבר הכשרה ספציפית במשכנתאות. בדומה לעורך דין, תפקידו של יועץ משכנתא הוא בראש ובראשונה לייצג אותך מול הבנק. חשוב להבין שיועץ משכנתא הוא לא שליח של הבנק והבנק לא משלם לו אלא אתה משלם לו, ולכן יועץ משכנתא משרת אך ורק את האינטרס שלך.

מהו תפקידו של יועץ משכנתא?

משימתו העיקרית של יועץ משכנתא היא בסופו של דבר לחסוך לך כסף, והרבה. במסגרת תהליך הייעוץ, בונה יועץ המשכנתא תמהיל מסלולים המתאים לך ביותר והתפור על פי צרכיך. התמהיל שבונה עבורך היועץ תואם את הפרופיל הכלכלי שלך, כך שנטל המשכנתא יציק לך כמה שפחות. את היקף החיסכון הפונטציאלי מהמשכנתא שלך תוכל לבדוק באמצעות מחשבון משכנתא חכם של אתר מדריך הנדל"ן.
תפקיד נוסף של היועץ הוא להשיג לך את הריביות הזולות ביותר מהבנק, שהרי משכנתא זולה היא גם זו בעלת הריביות הנמוכות ביותר. נקודה שחשוב מאוד להבין היא שלריביות זולות בלבד, ללא בניית תמהיל נכון, לא יוביל אותנו להחזרים החודשיים הנמוכים ביותר, ולשם הרי אנו שואפים. השילוב המנצח הוא בניית תמהיל נכון עם ריביות זולות, כך שנשיג בסופו של דבר משכנתא אופטימלית. כמו כן, חלק מיועצי המשכנתאות גם מציעים ללוות אותך במהלך חיי המשכנתא. לשירות זה חשיבות רבה כיוון שייתכן ובמידה ויתרחשו שינויים מסוימים במשק ובריביות הנהוגות בו, תמהיל המשכנתא גם הוא יצטרך להשתנות על מנת לשמור על החזרים חודשיים נמוכים, וזה בדיוק מה שליווי עושה, הוא בעצם “פוקח עין” על המשכנתא שלך מידי תקופה ומוודא שההחזרים החודשיים שלך הם הנמוכים ביותר בתנאי השוק הנוכחיים.
בעזרת יועץ משכנתא תקבלו משכנתא אופטימלית

כל הסיבות לקחת יועץ משכנתא

  1. הרווח – משכנתא שנבנית על ידי יועץ משכנתא המומחה בתחומו הינה זולה יותר באופן וודאי ממשכנתא שאנו נבנה בעצמנו.
  2. עלות יועץ משכנתא מול התועלת – החיסכון בלקיחת משכנתא באמצעות יועץ משכנתא יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים ולעתים גם מאות אלפי שקלים, ולכן השכר שאנו משלמים עבור יועץ משכנתא בגובה אלפי שקלים בודדים הוא זניח לעומת החיסכון.
  3. משקל ההחלטה – ישנן אפשרויות רבות וכמעט אינסופיות לבנות תמהיל משכנתא, ולכן חשוב להתייעץ באדם מקצועי שיבנה את התמהיל הנכון בהתאם לתנאי השוק והפרופיל הכלכלי שלנו.
  4. משמעות לטווח הקצר והארוך – משכנתא הנבנית על ידי יועץ משכנתא תהיה חסכונית לטווח הקצר, אבל גם, ולא פחות חשוב, לטווח הקצר.
  5. פועל לטובתכם בלבד – חשוב לדעת כי פקיד הבנק משרת את האינטרס של הבנק ולא שלכם, ולכן תפקידו הוא שתשלמו כמה שיותר לבנק. יועץ משכנתא שתיקחו באופן פרטי משרת אך ורק את האינטרס שלכם ויפעל שתשלמו לבנק כמה שפחות!
  6. ביטחון – מהלך כלכלי בגובה מאות אלפי שקלים המושתת על יועץ מקצועי העוסק בתחום בחיי היום יום מקנה לנו ביטחון, בדיוק כמו שנרכוש רכב יקר רק לאחר בדיקה על ידי אנשי מקצוע.
  7. השקעת זמן וריצות – יועץ משכנתא חוסך לנו זמן יקר של למידה, ויכוחים והתמקחות עם הבנקים.
  8. אחריות – כאנשים אשר עוסקים במקצועות שונים לפרנסתנו ולא מומחים במשכנתאות, לא נוכל לקחת אחריות לבניית הלוואה ברמה כל כך גבוהה, מה גם שההשלכות של הלוואה כזו נוגעות לעתידה של למשפחתנו. יועץ משכנתא אחראי לבניית משכנתא אופטימלית עם התמהיל הרווחי ביותר ובריביות הנמוכות ביותר שניתן להשיג.
  9. יכולת משא ומתן – יועץ משכנתא מומחה במשא ומתן עם הבנק ובעל יכולת מיקוח גבוהה בשל כמות תיקי המשכנתאות הגדולה שהוא מגיע איתה לבנקים.
  10. הורדת הסיכון למינימום – בשל האפשרויות הרבות העומדות בפנינו בלקיחת משכנתא, הסיכון לטעות הוא גבוה ואנו רוצים להוריד אותו למינימום. זה בדיוק מה שעושה יועץ משכנתא.
  11. לעבוד בצורה הנכונה – כל בעל עסק, חברה או ארגון שוכרים את שירותיהם של יועצים כאשר אין להם ידע בתחום מסוים. ייעוץ באמצעות יועץ משכנתא הינה הדרך הנכונה ביותר שלנו כאנשים פרטיים לבצע מהלך כלכלי בסדר גודל כזה.
  12. על טעויות משלמים וביוקר – טעות ולו הקטנה ביותר במשכנתא, כגון תמהיל לא נכון או ריבית גבוהה אפילו בעשירית האחוז, משמעותה משכנתא יקרה יותר לאורך עשרות שנים ותשלום מיותר של מאות אלפי שקלים.

תכלס, לקחת יועץ משכנתא או לא?

תופתעו, אבל יש שתי תשובות לשאלה זו. מצד אחד ולאור מה שנאמר לעיל, זו הרי חובה להתייעץ במומחה משכנתאות לפני לקיחת משכנתא. בדיוק כמו שאנו נותנים ליועץ השקעות מוסמך לטפל בכסף שלנו למרות שאנו חושבים שאנו מבינים בבורסה ובשוק ההון, זו חובה לקחת יועץ משכנתא מקצועי שיוכל לחסוך לנו עשרות אלפי שקלים בהחזרי המשכנתא שלנו ובמקרים רבים גם מאות אלפי שקלים לאורך כל תקופת חיי המשכנתא. מצד שני חשוב לדעת שישנם יועצי משכנתא רבים שהם חובבנים שיכולים לבנות משכנתא גרועה ולהזיק לנו יותר מאשר להועיל. אז מה עושים?

מתייעצים

צוות מדריך הנדל"ן עובד קשה בשבילכם ובודק לעומק כל העת מספר רב של יועצי משכנתא. במסגרת בדיקות אלה הגענו ליועצים הטובים והאמינים ביותר שיוכלו לבנות עבורכם את תמהיל המשכנתא הזולה והמתאימה לכם ביותר. כמו לגבי כל נותני השירות עמם מדריך הנדל"ן בקשר, אנו ממשיכים כל העת לערוך בדיקות אצל יועצי המשכנתאות עמם אנו נמצאים בשיתוף פעולה ומוודאים שהם עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
פשוט מלאו כאן את פרטיכם, ויועצי המשכנתא הטובים ביותר יחזרו אליכם ללא כל התחייבות מצדכם. בשיחה עם היועצים תוכלו לשאול מה מחיר הייעוץ ומה אתם מקבלים בתמורה. אז קדימה, נצלו את ההזדמנות לבחור את יועץ המשכנתא הטוב ביותר עבורכם.